{"id":3926,"date":"2022-10-07T12:07:45","date_gmt":"2022-10-07T10:07:45","guid":{"rendered":"http:\/\/wydzialy.uksw.edu.pl\/wnh\/?page_id=3926"},"modified":"2023-01-12T13:37:54","modified_gmt":"2023-01-12T12:37:54","slug":"studia-stacjonarne","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/wnh.uksw.edu.pl\/studenci\/tematy-seminarow\/studia-stacjonarne\/","title":{"rendered":"Studia stacjonarne"},"content":{"rendered":"\n

TEMATYKA SEMINARI\u00d3W WNH
ROK AKADEMICKI 2021\/2022<\/h2>\n\n\n\n

Filologia polska \u2013 seminarium licencjackie<\/h3>\n\n\n\n
Dr \u0141ukasz Cybulski <\/td>Polska literatura dawna w perspektywie tekstologicznej. <\/td><\/tr>
Dr Agnieszka Karolczuk <\/td>Wsp\u00f3\u0142czesna polszczyzna w perspektywie normatywnej i glottodydaktycznej. <\/td><\/tr>
Dr \u0141ukasz Kucharczyk <\/td>Motywy fantastyczne w polskiej literaturze wsp\u00f3\u0142czesnej. <\/td><\/tr>
Dr Laura Polkowska <\/td>Pragmatyka j\u0119zykowa \u2013 dyskurs, perswazja, j\u0119zykowy obraz \u015bwiata. <\/td><\/tr>
Ks. Dr hab. Jerzy Sikora, prof. ucz. <\/td>Wsp\u00f3\u0142czesna literatura emigracyjna.<\/td><\/tr>
Dr Evangelina Skali\u0144ska<\/td>Literatura romantyzmu polskiego i jej konteksty.<\/td><\/tr><\/tbody><\/table><\/figure>\n\n\n\n

Filologia polska \u2013 seminarium magisterskie<\/h3>\n\n\n\n
Dr hab. Dorota Kielak, prof. ucz.<\/td>Literatura polska w kontek\u015bcie\u00a0kryzysu \u015bwiatopogl\u0105dowego prze\u0142omu XIX i XX wieku.\u00a0<\/td><\/tr>
Dr hab. Tomasz Korpysz, prof. ucz.<\/td>Polszczyzna w perspektywie antropologiczno-kulturowej. <\/td><\/tr>
Dr Mateusz Kowalski <\/td>J\u0119zyk w kulturze i komunikacji.<\/td><\/tr>
Prof. dr hab. Wojciech Kudyba <\/td>Pami\u0119\u0107 i literatura.<\/td><\/tr>
Dr hab. <\/font>Ewaechanka-Paw\u0142owska, prof. <\/font>teach <\/font><\/font><\/td>Historia literatury romantyzmu.
Tradycja romantyzmu w literaturze wsp\u00f3\u0142czesnej.
Poezja wsp\u00f3\u0142czesna \u2013 sztuka interpretacji<\/td><\/tr>
Dr hab. Joanna Zajkowska, prof. ucz <\/td>Wielkie i ma\u0142e narracje dziewi\u0119tnastego wieku.<\/td><\/tr><\/tbody><\/table><\/figure>\n\n\n\n

Kulturoznawstwo \u2013 seminarium licencjackie<\/h3>\n\n\n\n
Dr Piotr Dejneka  <\/td>Problemy z kultur\u0105 we wsp\u00f3\u0142czesnym \u015bwiecie.

Seminarium licencjackie zatytu\u0142owane Problemy z kultur\u0105 we wsp\u00f3\u0142czesnym \u015bwiecie po\u015bwi\u0119cone jest zagadnieniom zwi\u0105zanym z wyzwaniami\u00a0\u00a0stoj\u0105cymi przed\u00a0\u00a0zglobalizowan\u0105 kultur\u0105 XXI stulecia.\u00a0\u00a0Mi\u0119dzydyscyplinarna problematyka seminarium\u00a0\u00a0zachodzi na pole oddzia\u0142ywa\u0144 wsp\u00f3\u0142czesnego kulturoznawstwa, filozofii, antropologii kultury socjologii i politologii.
W ramach prowadzonego przeze mnie seminarium licencjackiego
zatytu\u0142owanego „Problemy z kultur\u0105 we wsp\u00f3\u0142czesnym \u015bwiecie” przygl\u0105damy si\u0119 i analizujemy wsp\u00f3lnie szerokie spektrum problem\u00f3w i wyzwa\u0144\u00a0\u00a0stoj\u0105cych przed\u00a0\u00a0zglobalizowan\u0105 kultur\u0105 21 stulecia.\u00a0\u00a0Mi\u0119dzydyscyplinarna problematyka seminarium\u00a0\u00a0zachodzi na pole oddzia\u0142ywa\u0144 wsp\u00f3\u0142czesnego kulturoznawstwa, filozofii, antropologii kultury socjologii i politologii.

Typowe zagadnienia nad kt\u00f3rymi\u00a0\u00a0pracowa\u0142em\u00a0\u00a0ze studentami w ostatnich latach obejmuj\u0105 min takie zagadnienia jak:
Nowoczesno\u015b\u0107 a to\u017csamo\u015b\u0107; style \u017cycia a\u00a0\u00a0kultura; alternatywne formy projektowania w kulturze;\u00a0\u00a0kultura alternatywnego designu; wsp\u00f3\u0142czesny urbanizm miejski i jego implikacje; miasto a sztuka nowoczesna; dialog i konflikt mi\u0119dzykulturowy; wychowanie mi\u0119dzykulturowe jego funkcje i znaczenie we wsp\u00f3\u0142czesnym \u015bwiecie; mas media a to\u017csamo\u015b\u0107, mas media a informacja; Internet\u00a0\u00a0jako nowe narz\u0119dzie komunikacji\u00a0\u00a0spo\u0142ecznej i kulturowej;
prowadzenia polityki; dzia\u0142alno\u015bci\u00a0\u00a0gospodarczej i jego wp\u0142yw na rozw\u00f3j cywilizacji; pomi\u0119dzy konieczno\u015bci\u0105 cenzury a wolno\u015bci\u0105 wypowiedzi artystycznej\u00a0\u00a0– dylematy etyczne; nowe kino etycznie zaanga\u017cowane -czyli sztuka nowej formy komunikowania problem\u00f3w spo\u0142ecznych; pami\u0119\u0107 spo\u0142eczna; rola instytucji publicznych jako depozytariusza narracji historycznych; nowe ruchy spo\u0142eczne i ich wp\u0142yw na\u00a0\u00a0dyskurs prowadzony w sferze publicznej, kultura popularna jej specyfika, funkcje i\u00a0\u00a0rola we wsp\u00f3\u0142czesnym \u015bwiecie (analizy wybranych przyk\u0142ad\u00f3w).<\/td><\/tr>
Dr Magdalena Z\u0142ocka-D\u0105browska<\/td>Kultura, kontekst, interpretacja.\u00a0

Na moje seminarium zapraszam student\u00f3w zainteresowanych opisem, analiz\u0105 i interpretacj\u0105 r\u00f3\u017cnorodnych, wsp\u00f3\u0142czesnych jak i przesz\u0142ych, zjawisk kultury z pozycji szeroko rozumianej antropologii, pocz\u0105wszy od antropologii kulturowej przez antropologi\u0119 kognitywn\u0105 do antropologii generatywnej. Studenci maj\u0105 mo\u017cliwo\u015b\u0107 „dotkn\u0105\u0107 kultur\u0119” tworz\u0105c \u017ar\u00f3d\u0142a wywo\u0142ane, jak r\u00f3wnie\u017c „czyta\u0107 kultur\u0119” korzystaj\u0105c ze \u017ar\u00f3de\u0142 zastanych, w\u0142\u0105czaj\u0105c w to analiz\u0119 przekaz\u00f3w znanych z najnowszych no\u015bnik\u00f3w kultury. Ten rodzaj praktyki poznawczej mo\u017ce si\u0119 odnosi\u0107 zar\u00f3wno do kultury rodzimej, do kultur obszaru Europy, jak r\u00f3wnie\u017c do kultur pozaeuropejskich. Mo\u017ce dotyczy\u0107 zar\u00f3wno tzw. „kultury wysokiej”, „wielkich opowie\u015bci”, jak i kultury popularnej czy regionalnej, zawartych w s\u0142owie, obrazie i do\u015bwiadczeniu. \u00a0\u00a0<\/td><\/tr>
Ks. dr Wojciech Sad\u0142o\u0144 <\/td>Kultura, kontekst, interpretacja.

Wi\u0119zi lokalne i kultura lokalna
Organizacje charytatywne
Przemiany chrze\u015bcija\u0144stwa i katolicyzmu
Nowe formy prze\u017cywania wiary
Religia a seksualno\u015b\u0107
Wp\u0142yw epidemii Covid-19 na dynamik\u0119 kulturow\u0105
Migracja\u00a0<\/td><\/tr>
Dr Kama Pawlicka<\/td>Zarz\u0105dzanie sektorami kultury.\u00a0

Zarz\u0105dzanie w kulturze; budowanie wizerunku; przemys\u0142y kultury; funkcjonowanie instytucji kultury; komunikacja marketingowa; zr\u00f3wnowa\u017cony rozw\u00f3j\u00a0\u00a0kulturze.\u00a0<\/td><\/tr>
Dr Piotr Jakubowski<\/td>Wsp\u00f3\u0142czesna kultura wizualna, cyfrowa i artystyczna.\u00a0

Seminarium po\u015bwi\u0119cone b\u0119dzie nast\u0119puj\u0105cym zagadnieniom:
– kultura wizualna (teoria fotografii, zwrot ikoniczny w naukach o kulturze, spo\u0142eczna produkcja i cyrkulacja obraz\u00f3w);
–\u00a0cyberkulturoznawstwo\u00a0(nowe media, folklor internetowy, usieciowione ruchy spo\u0142eczne);
– kulturoznawcza interpretacja literatury i filmu.\u00a0<\/td><\/tr>
Dr Agnieszka Smaga<\/td>Kultura analogowa i cyfrowa, artystyczna i u\u017cytkowa.\u00a0

Przedmiotem prac licencjackich mog\u0105 by\u0107 przekazy analogowe i cyfrowe, artystyczne i u\u017cytkowe. Skupimy si\u0119 na wzajemnych relacjach tekstu i obrazu, obecnych we wskazanych artefaktach kultury. Zale\u017cno\u015bci te mo\u017cemy analizowa\u0107 w obr\u0119bie np. literatury (powie\u015bci, poezji wizualnej i konkretnej, ekfrazy), malarstwa, fotografii, filmu, komiksu, reklamy, mem\u00f3w, selfi , gier, animacji, portali spo\u0142eczno\u015bciowych, blog\u00f3w, stron WWW i aplikacji.\u00a0\u00a0Mile widziane s\u0105 w\u0142asne praktyki komunikacyjne (pisanie, malowanie, rysowanie,\u00a0\u00a0fotografowanie, tworzenie film\u00f3w i animacji, projektowanie, tworzenie zawarto\u015bci stron WW, pisanie tekst\u00f3w pod SEO), kt\u00f3re pozwol\u0105 skutecznie rozwin\u0105\u0107 proponowan\u0105 metod\u0119 badawcz\u0105 \u2013 ikonik\u0119 (pojawi\u0142a si\u0119 ona w latach 80. XX wieku, wraz\u00a0\u00a0ze zwrotem medialnym).<\/td><\/tr><\/tbody><\/table><\/figure>\n\n\n\n

Kulturoznawstwo \u2013 seminarium magisterskie<\/h3>\n\n\n\n
Dr hab. Piotr Majewski, prof. ucz.<\/td>Kultura a zarz\u0105dzanie: zagadnienia uniwersalne, zagadnienia specyficzne.

Obszary zainteresowa\u0144: zarz\u0105dzanie instytucjami kultury w perspektywie historycznej i wsp\u00f3\u0142czesnej; zarz\u0105dzanie w instytucjach kultury w obszarze przemys\u0142\u00f3w kreatywnych, w tym zarz\u0105dzanie strategiczne, przedsi\u0119biorczo\u015b\u0107, finansowanie; badania publiczno\u015bci w sektorach kreatywnych; modele funkcjonowania instytucji kultury; spo\u0142eczna misja instytucji kultury, w tym w \u015brodowisku lokalnym.

Wyzwaniem czas\u00f3w wsp\u00f3\u0142czesnych, dotycz\u0105cym r\u00f3wnie\u017c kultury instytucjonalnej, jest kryzys edukacji humanistycznej, kt\u00f3rego jednym z objaw\u00f3w jest m.in. dysfunkcja rozumienia do\u015bwiadczenia historycznego oraz znaczenia tego\u017c dla budowania wsp\u00f3lnoty pa\u0144stwowej i kulturowej, skutkuj\u0105ca niedocenianiem rozumienia d\u0142ugiego trwania kultury jako systemu d\u00f3br i warto\u015bci stabilizuj\u0105cych ludzk\u0105 indywidualno\u015b\u0107 i zbiorowo\u015b\u0107 w relacji do \u015bwiata, kt\u00f3rego cech\u0105 wyr\u00f3\u017cniaj\u0105c\u0105 jest zmienno\u015b\u0107. Cz\u0119\u015bci\u0105 tak zdefiniowanego wyzwania jest r\u00f3wnie\u017c dominacja modeli zarz\u0105dczych, konstytuowanych limitowanymi okresami wykonywania funkcji kierowniczych. Zrozumia\u0142a z perspektywy sprawnego zarz\u0105dzania wymiana kadrowa niejednokrotnie koliduje z rozumieniem d\u0142ugoterminowego horyzontu kultury, co wskazuje na potrzeb\u0119 formacji \u015bwiatopogl\u0105du kulturowego kadry zarz\u0105dczej. Okres ostatnich dekad charakteryzuje si\u0119 r\u00f3wnie\u017c rozwojem instytucji kultury w Polsce. Na ten rozw\u00f3j, widoczny m.in. w sektorze instytucji muzealnych, kt\u00f3re w tym kontek\u015bcie s\u0142u\u017cy\u0107 mog\u0105 jako przyk\u0142ad, sk\u0142adaj\u0105 si\u0119 nast\u0119puj\u0105ce czynniki: zwi\u0119kszenie liczby muze\u00f3w do ok. 1000, zwi\u0119kszenie skali publicznego zainteresowania muzeami, mierzonego wzrostem frekwencji rocznych odwiedzin, si\u0119gaj\u0105cego 42 mln (w 2019), zwi\u0119kszenie nak\u0142ad\u00f3w finansowych, wyra\u017caj\u0105cych si\u0119 w takich inwestycjach jak np.: Muzeum II Wojny \u015awiatowej, Muzeum Historii Polski, Muzeum J\u00f3zefa Pi\u0142sudskiego, ale r\u00f3wnie\u017c w formie program\u00f3w dotacyjnych, zjawisko spo\u0142ecznego zainteresowania muzeum jako form\u0105 upami\u0119tniania kultury indywidualnej i lokalnej, wyra\u017caj\u0105ce si\u0119 w zak\u0142adaniu muze\u00f3w tzw. prywatnych przez osoby fizyczne oraz organizacje pozarz\u0105dowe, pojawienie si\u0119 w muzealnictwie kategorii tzw. muzeum narracyjnego.\u00a0\u00a0<\/td><\/tr>
Dr hab. Marcin Jewdokimow, prof. ucz.  <\/td>Badania empiryczne, zamieszkiwanie, religia, nowe media, choroba.\u00a0

Seminarium po\u015bwi\u0119cone jest nast\u0119puj\u0105cym zagadnieniom:
– badaniom empirycznym (jako\u015bciowym),
– uczestnictwu w kulturze,\u00a0
– zamieszkiwaniu, domowi, praktykom zamieszkiwania, miastu,
– nowym mediom i nowym technologiom,
– religii,
–\u00a0chorobie i praktykom medycznym.\u00a0<\/td><\/tr>
Dr hab. Ma\u0142gorzata Wrze\u015bniak, prof. ucz. <\/td>Sztuki wizualne w kulturze.\u00a0

Kultura artystyczna w muzeum (muzealnictwo i muzeologia)
Historia sztuk wizualnych
Symbole, znaki, toposy w kulturze.<\/td><\/tr>
Dr hab. Brygida Paw\u0142owska-J\u0105drzyk, prof. ucz.<\/td>Imperium wsp\u00f3\u0142czesnych tekst\u00f3w kultury.

Aspekty artystyczne, ideowe i pragmatyczne\u00a0Seminarium po\u015bwi\u0119cone b\u0119dzie (w proporcjach zale\u017cnych od zainteresowa\u0144 student\u00f3w):
– artystycznym tekstom kultury (w szczeg\u00f3lno\u015bci narracjom literackim i filmowym)
– przekazom perswazyjnym (w szczeg\u00f3lno\u015bci poetyce i pragmatyce reklamy)- wybranym zagadnieniom z obszaru wsp\u00f3\u0142czesnej kultury wizualnej (np. fotoesejowi)
– zjawiskom z zakresu intermedialno\u015bci (np. adaptacjom filmowym czy teatralnym dzie\u0142 literackich)
– zagadnieniom z zakresu estetyki wyobra\u017ani (np. symbolice wybranych motyw\u00f3w).<\/td><\/tr><\/tbody><\/table><\/figure>\n\n\n\n

Filologia w\u0142oska \u2013 seminarium licencjackie<\/h3>\n\n\n\n
Dr Leonardo Masi <\/td>Literackie aspekty w\u0142oskiej piosenki

Rola pie\u015bni, piosenki, muzyki w literaturze w\u0142oskiej, analiza tekst\u00f3w przeznaczonych do muzyki, wsp\u00f3\u0142praca poet\u00f3w z piosenkarzami.\u00a0<\/td><\/tr>
Dr hab. Raoul Bruni, prof. ucz.<\/td>Literatura w\u0142oska od XIX do XXI wieku

Podczas seminarium zostan\u0105 przedstawione i om\u00f3wione modelowe teksty i wielcy pisarze literatury w\u0142oskiej od Romantyzmu do wsp\u00f3\u0142czesno\u015bci, ze szczeg\u00f3lnym zwr\u00f3ceniem uwagi zar\u00f3wno na aspekty stylistyczne analizowanych tekst\u00f3w, jak i na ich kontekst historyczno-kulturowy.\u00a0<\/td><\/tr>
dr hab.Joanna Pietrzak-Th\u00e9bault, prof. ucz. <\/td>Literatura w\u0142oska od XIII do XVIII wieku

Specyfika literackich tekst\u00f3w dawnych, ich forma oraz powi\u0105zanie z kultur\u0105 danej epoki.\u00a0<\/td><\/tr>
Dr Roberto Peressin<\/td>Zagadnienia seminaryjne z\u00a0j\u0119zykoznawstwa historycznego

1) Podstawy j\u0119zykoznawstwa diachronicznego (opis najwa\u017cniejszych zmian j\u0119zykowych w zakresie fonetyki, morfologii). Wyb\u00f3r zagadnie\u0144 dotycz\u0105cych rozwoju j\u0119zyka w\u0142oskiego, m.in.: leksyka (onomastyka, etymologia, zapo\u017cyczenia), dzieje kategorii i funkcji gramatycznych, problemy przek\u0142adowe.
2) \u0106wiczenia pisemne w stylu akademickim.\u00a0<\/td><\/tr>
Dr Julia Krauze<\/td>Iter etymologicum. Teorie, dubbi, proposte

Problematyka zaj\u0119\u0107 seminaryjnych dotyczy j\u0119zykoznawstwa historyczno-por\u00f3wnawczego, etnolingwistyki (j\u0119zykowy\/kulturowy obraz \u015bwiata) oraz tabu w j\u0119zyku i kulturze w domenie j\u0119zyk\u00f3w klasycznych, roma\u0144skich i s\u0142owia\u0144skich.<\/td><\/tr><\/tbody><\/table><\/figure>\n\n\n\n

Filologia w\u0142oska \u2013 seminarium magisterskie<\/h3>\n\n\n\n
Dr hab. Raoul Bruni, prof. ucz.   <\/td>Modelowe teksty i pisarze literatury w\u0142oskiej od Leopardiego do wsp\u00f3\u0142czesno\u015bci

[Autori e testi esemplari della letteratura italiana dal romanticismo alla contemporeneit\u00e0]\u00a0

Podczas seminarium zostan\u0105 przedstawione i om\u00f3wione modelowe teksty i wielcy pisarze literatury w\u0142oskiej od Leopardiego do wsp\u00f3\u0142czesno\u015bci, ze szczeg\u00f3lnym zwr\u00f3ceniem uwagi zar\u00f3wno na aspekty stylistyczne analizowanych tekst\u00f3w, jak i na ich kontekst historyczno-kulturowy.\u00a0<\/td><\/tr>
Dr hab. Joanna Pietrzak-Thebault, pof. ucz.  <\/td>Literatura w\u0142oska od XIII do XVIII wieku
Problemy edytorskie, przekaz i przekszta\u0142cenia tekst\u00f3w literackich.
Przek\u0142ady i transmisje mi\u0119dzykulturowe.\u00a0<\/td><\/tr>
Dr Alberto Regagliolo  <\/td>Dydaktyka j\u0119zyka w\u0142oskiego w \u015bwietle j\u0119zykoznawstwa
Problemi e argomenti relazionati all\u2019acquisizione e all\u2019insegnamento della lingua italiana.
Analisi di corpora linguistici.<\/td><\/tr><\/tbody><\/table><\/figure>\n\n\n\n

Filologia klasyczna \u2013 seminarium licencjackie<\/h3>\n\n\n\n
Dr hab. Dominika Budzanowska-Weglenda, prof. ucz.  <\/td>Seminarium licencjackie – Fil. klasyczna rok 2 i 3

Tematyka b\u0119dzie dotyczy\u0142a g\u0142\u00f3wnie przes\u0142ania tekst\u00f3w literackich staro\u017cytnych pisarzy (filozof\u00f3w, retor\u00f3w i innych \u2013 tak\u017ce epoki patrystycznej).\u00a0<\/td><\/tr>
Dr hab. Beata Gaj, prof. ucz.   <\/td>Historia literatury \u0142aci\u0144skiej; retoryczne aspekty obrazowania cierpienia i problem\u00f3w kosmologicznych w literaturze \u0142aci\u0144skiej przede wszystkim w epoce Augustowskiej i w IV w.n.e. <\/td><\/tr><\/tbody><\/table><\/figure>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

TEMATYKA SEMINARI\u00d3W WNH ROK AKADEMICKI 2021\/2022 Filologia polska \u2013 seminarium licencjackie Dr \u0141ukasz Cybulski  Polska literatura dawna w perspektywie tekstologicznej.  Dr Agnieszka Karolczuk  Wsp\u00f3\u0142czesna polszczyzna w perspektywie normatywnej i glottodydaktycznej.  Dr \u0141ukasz Kucharczyk  Motywy fantastyczne w polskiej literaturze wsp\u00f3\u0142czesnej.  Dr Laura Polkowska  Pragmatyka j\u0119zykowa \u2013 dyskurs, perswazja, j\u0119zykowy obraz \u015bwiata.  Ks. Dr hab. Jerzy Sikora, […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"parent":3822,"menu_order":1,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","template":"page-templates\/template-sub-page.php","meta":{"inline_featured_image":false,"footnotes":"","_links_to":"","_links_to_target":""},"class_list":["post-3926","page","type-page","status-publish","hentry"],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/wnh.uksw.edu.pl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/3926","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/wnh.uksw.edu.pl\/wp-json\/wp\/v2\/pages"}],"about":[{"href":"https:\/\/wnh.uksw.edu.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/page"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/wnh.uksw.edu.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/wnh.uksw.edu.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3926"}],"version-history":[{"count":24,"href":"https:\/\/wnh.uksw.edu.pl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/3926\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":18698,"href":"https:\/\/wnh.uksw.edu.pl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/3926\/revisions\/18698"}],"up":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/wnh.uksw.edu.pl\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/3822"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/wnh.uksw.edu.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3926"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}